In weekend-ul care tocmai s-a incheiat, Universitatea Politehnica Bucuresti a gazduit hackathon-ul Innovation Labs 2.0, care a marcat debutul programului de pre-accelerare organizat de TechLounge cu sprijinul Orange si Microsoft. Peste 150 de tineri au fost prezenti la acest hackathon, 50 de proiecte au fost prezentate, din care 16 echipe au fost selectionate in urma evenimentului si vor beneficia pe parcursul urmatoarelor 3 luni de mentorat si sustinere pentru dezvoltarea propriilor afaceri.
Lista completa a finalistilor etapei din Bucuresti este:
- TrafficVoice – o aplicatie deja existenta prin care poti interactiona cu utilizatorii statiilor de emisie-receptie CB. Momentan, prin aplicatie poti auzi discutiile soferilor de pe autostrazile A1 si A2. Dezvoltatorii vor sa extinda functionalitatea aplicatiei si sa fie implementata in centrele salvamont, de exemplu.
- Candy Crushers – o aplicatie tip reminder, pentru persoanele aflate sub un tratament medical, prin care acestia sunt notificati cand trebuie sa isi administreze medicatia, atat prin alarma, dar si printr-o bratara care se poate conecta la telefon. Aplicatia este compatibila si cu tehnologiile NFC si QR-Code prin care poti scana ambalajul si poti afla mai multe informatii despre un medicament.
- Coffee Coders – aplicatie web si de mobil cu anunturi imobiliare centralizate.
- CookBuddy – aplicatie de mobil de gatit care dispune si de functii vocale.
- eHonk – o aplicatie pentru soferii care nu gasesc un loc de parcare si blocheaza alte masini. Cel blocat poate afla informatiile de contact ale soferului care a parcat neregulamentar, prin aplicatie.
- GetITDone – aplicatie pentru Microsoft Surface pentru muzicieni si pentru cei pasionati de muzica.
- MooseBlasters – aplicatie pentru mobil care se foloseste de un fel de dispozitiv, care verifica alcoolemia si mirosul respiratiei.
- Nivalis – aplicatie de indoor positioning – utila pentru realizarea profilul unui client care intra intr-un magazin. Localizarea se face cu un chip sau cu ajutorul retelelor wi-fi.
- Openmind – platforma de retail analytics
- TeamFeature – API asemanator cu Google Calendar care poate fi implementat pe site-uri.
- Thot – aplicatie sociala prin care se pot trimite colete dintr-un oras in altul.
- UpRise – aplicatie care sustine si incurajeaza interactiunile sociale.
- WebSeers – aplicatie care se foloseste de social media si jocurile video pentru a determina trenduri.
- JS Rescue – sistem de raportare a erorilor dintr-un javascript.
- Cageware – este vorba despre o aplicatie cross-platform care ii ajuta pe fermieri sa isi vanda recoltele catre orice distribuitor doresc si la pretul ales de ei.
- Cakebreak – aplicatie de photo sharing asemanatoare cu aplicatia Path
Juriul a fost format din profesori ai UPB, antreprenori si manageri din IT si absolventi ai editiei anterioare a proiectului: Todi Pruteanu (Business Strategy Manager Microsoft Romania), Julien Ducarroz (Chief Commercial Officer Orange), Tudor Juravlea (Apps Product Manager Orange) Crina Tenovici (Head of Data and B2B Communication Orange), Raluca Georgescu (Co-Organizer E-Commerce Awards Gala GPeC), Teodor Ceausu (Country Manager IXIA Romania), Andrei Pitis (angel investor si profesor asociat in cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti), Razvan Rughinis (Profesor Universitatea Politehnica Bucuresti), Ioana Petrescu (noul ministru al economiei – Profesor Asociat University of Maryland), Cristi Badea (Co-Fondator Mavenhut) si Lucian Gramescu (Operations Manager Junior Achievement Romania).
Atmosfera din prima zi am descris-o in articolul anterior, iar toata noaptea de sambata, cele 30 de echipe au lucrat in continuu. Le-am facut o vizita pe la ora 4:30, iar atmosfera este cel mai bine descrisa de pozele de mai jos – concentrare si pasiune.
A doua zi, reprezentantii echipelor au avut la dispozitie 3 minute pentru a prezenta ideile dezvoltate in acest hackathon, din care au fost selectate 16 idei finaliste. Ideile finaliste vor intra in urmatoarele trei luni intr-un program de pre-accelerare, unde tinerii vor participa la discutii deschise cu experti din diferite domenii si vor beneficia de sesiuni de mentorat care ii vor ajuta sa isi dezvolte in continuare produsele si sa depaseasca problemele pe care le intalnesc, fiind supervizati de 70 de manageri, antreprenori din IT si profesori.
In urmatorul weekend va avea loc a doua sesiune a hackathon-ului Innovation Labs 2.0 in Cluj, unde alte echipe isi vor sustine ideile si vor concura pentru urmatoarea etapa a proiectului. Inregistrarile sunt deschise pana joi, 6 martie, si se realizeaza online pe site-ul Innovation Labs 2.0.
Ma bucur ca firme mari precum Orange si Microsoft sustin astfel de competitii de tip hackathon si as vrea sa vad tot mai multe companii care sa sponsorizeze astfel de competitii si sa se implice in demersuri creative si de antreprenoriat din domeniile lor de interes.