Innovation Labs 2016 – Hackathon Bucuresti proiectele prezentate

Autor: -

In acest week-end a avut loc etapa din Bucuresti a primului hackathon din cadrul competitiei Innovation Labs. Anul acesta competitia se va desfasura si in orasele Cluj, Sibiu si Timisoara, iar inscrierile pentru aceste orase se fac pana pe 10 martie aici. Si in acest an, partener principal este Orange, care va pune la dispozitie echipamente si solutii tehnice proprii precum si un mediu de testare real (produsele finite vor putea fi testate si impreuna cu clientii B2B ai companiei Orange), astfel incat finalistii sa-si poata concretiza ideea.

In prima zi a evenimentului 72 de echipe au sustinut, timp de 1 minut, o prezentare a ideii lor de produs, iar in urma sesiunii de votare, 42 dintre echipe au ramas in Hackathon, lucrand la crearea unui prototip pentru ideea prezentata, sub supravegherea juriului si a mentorilor. Echipele si-au inscris ideile intr-una din urmatoarele categorii: Health & Lifestyle, Cyber Security, Retail si Agriculture. Track-urile de Cyber Security si Agricultura au fost introduce la solicitarea Orange, avand in vedere nevoile pietei locale. Eu am participat la prezentarile din categoria Health & Lifestyle, care au fost in mare idei de aplicatii mobile. 

Ideile inscrise la categoria Health & Lifestyle

Echipele din aceasta categorie care vor merge mai departe, in urmatoarea etapa a competiei sunt primele 11 de mai jos:

Interface – un dispozitiv inteligent care se adreseaza persoanelor cu deficit de vedere, care traduce informatiile vizuale in semnale tactile.

Ludicon – aplicatie care te indeamna sa faci mai mult sport prin gamificatie. Utilizatorii pot gasi mult mai usor astfel evenimente sportive si oameni care impartasesc aceeasi pasiune.

Fish buzz – o undita speciala pentru pasionatii de pescuit care ii va ajuta pe acestia sa gaseasca pestii mult mai usor

Squired – serviciu de rezervare si selectare online a mesei dintr-un restaurant.

Track my vibe – aplicatie care monitorieaza persoanele cu deficiente motorii (Parkinson) folosind accesorii wearable.

Smart bike rental – solutie de inchiriere biciclete printr-o aplicatie de mobil

AlertPlus – Ceas inteligent cu buton de panica destinat pentru mai multe posibile scenarii de la atacuri de panica pana la dificultati de deplasare.

BipTrack – aplicatie prin care medicii vor avea acces mobil unitar la date privind starea pacientilor

ENTy – dispozitiv medical care se foloseste de campul ENT care poate diagnostica problemele de echilibru. Solutia se adreseaza medicilor ORL.

AM Nanny – aplicatie pentru motociclisti care transmite informatii detaliate despre locatia unui biciclist catre serviciul national de urgente.

Book-a-book – Software de biblioteca digitala unde cititorii vor putea cauta online si ulterior vor putea rezerva rapid cartile dorite din biblioteci.

Keeper – tastatura inteligenta pentru orbi.

Scaun cu rotile – scaun cu rotile care poate fi controlat prin comenzi vocale.

Health Square – aplicatie pentru problemele de sanatate.

Prispa – retea de socializare bazata pe geolocatie care poate include diferite anunturi de la babysitter la vanzari de produse.

Drd4r7 – aplicatie care va motiva oamenii sa faca sporturi extreme precum skydiving plan de calatorii si plata acestora.

Rideit – aplicatie pentru snowboarderi si schiori; aplicatie care monitorizeaza o coborare si are si component de gamification.

Lie – platforma educationala.

Guido – aplicatie de turism care conecteaza localurile cu turistii. Piata e mare – mai este loc pe langa Foursquare si TripAdvisor.

Cloth Hanger – aplicatie care iti sugereaza vestimentatia in functie de vremea de afara.

Neighbourhood – aplicatie de socializare axata pe viata de noaptea.

Internhubs – aplicatie unde studenti si ONG-urile pot interactiona si unde se pot gasi si joburi.

Smartfit sau Smartgym nu sunt sigur – aplicatie de fitness care face legatura intre cel care merge la sala si instructor.

JustFeel – aplicatie care iti sugereaza muzica in functie de puls, GPS sau giroscop (cand alergi).

GoParty – aplicatie unde poti gasi petrecerile din orasul tau.

Paro – aplicatie pentru femeile gravide.

Smart school – aplicatie educationala pentru elevii din liceu.

Kid’s square – aplicatie de control parental care ofera si continut video pentru copii.

HookUp – discount-uri, groupon care se adreseaza grupurilor de prieteni.

Guitar Tab Maker – dispozitiv impreuna cu o aplicatie care ajuta artistii sa compuna muzica.

GlimpseOfThePast – aplicatie de travelling.

Smart Cooker – aplicatie care ofera retete culinare ce are implementat si un magazine online, posibilitatea de a crea lista de cumparaturi si este compatibila si cu un senzor de temperatura ce atentioneaza cand mancarea este pregatita.

Bike Hub –tracker pentru diferite sporturi cu gamification.

SmartBox – sistem intrernet of things prin care se pot controla toate dispozitivele din casa.

Seeker – aplicatie de turism care ofera recomandari.

Real time localization – aplicatie prin care poti sti unde este ambulanta, politia.

In a doua zi a evenimentului, cele 42 de echipe si-au prezentat prototipul la care au lucrat intensiv, timp de 2 minute. Au fost selectate 24 de echipe, care au convins juriul cu potentialul idei. Mai jos am adaugat si echipele castigatoare ale categoriilor Cybersecurity, Retail si Agriculture.

Echipele castigatoare din categoria Cyber Security

M4Security – Un limbaj criptat al afacerilor: M4 ofera companiilor o solutie de protectie impotriva atacurilor digitale bazata pe criptarea vocii, folosind un headset Bluetooth.

NEMESIS – O hartă fierbinte a parametrilor electrici: NEMESIS faciliteaza standardizarea si predictibilitatea transportului de date pentru echipamente eterogene din industria energetica.

INTACT – optimizeaza comunicatiile in mediul industrial printr-o solutie bazata pe Internet of Things, interconectand echipamente industriale complexe printr-un modul ce permite comunicarea la distanta.

AMADEUS – permite consumatorilor sa-si optimizeze consumul de utilitati, printr-un contor inteligent pentru energie, gaz si apa. Vor primi ‘’Internet of Things (IoT) kit’’ si “Access to the Flexible Computing service’’.

Echipele castigatoare din categoria retail

Virtual Assistant – ofera o alegere informata pentru cumparaturile de bunuri electronice si premium in hipermarket – prin acces instantaneu la cunoasterea disponibila online.

UrbanWallet – un portofel securizat si colectabil pentru cumparatorii urbani.

Asteria – este o arena digitala pentru avocati si clienti: un spatiu al alegerii informate a serviciilor de consiliere si reprezentare juridica.

HotVision – Prin HotVision cosul din hipermarket va fi inteligent si comunicativ, oferind recomandari personalizate bazate pe traiectoriile clientilor in timp real.

Echipele castigatoare din categoria Agriculture

Larvatron – transforma resturile alimentare in larve pentru furaj ecologic, facand din Internet of Things un Internet al naturii si nutritiei sustenabile.

Beenocular – Apicultorii vor comunica rapid in limba… albineasca: Beenocular monitorizeaza stupurile in timp real, oferind rapid date precise despre starea albinelor.

GreenLeaf – creeaza sere inteligente si bine informate – detectand conditiile de mediu si controland automat parametrii. Aceasta echiva va primi acces la solutia de cloud Access to the Flexible Computing service a operatorului Orange.

TrusT
– aduce tehnologia colaborativa in slujba cooperativelor agricole – centralizand ofertele si fluidizand organizarea online. Aceasta echiva va primi acces la solutia de SMS Gateway – Orange API for interconnecting with SMS Gateway.

Serafim
– Serafim transforma senzorii si dronele in ajutoare pentru fermieri – colectand si oferind informatii in timp real pentru o agricultura eficienta. Aceasta echipa va primi acces la solutia de cloud Orange – Access to the Flexible Computing service.

Ca mentori au fost prezenti si anul acesta oameni din industriile antreprenoriale si IT&C, printre care Julien Ducarroz – CCO Orange Romania, Andrei Pitis – fondator Vector Watch, Radu Georgescu (GECAD) sau Catalin Tenita (Zelist).

Julien-Ducarroz

Cele 24 de echipe castigatoare din acest hackathon intra acum intr-o perioada de training de trei luni, timp in care se vor intalni saptamanal cu mentorii lor. Tinerii vor impartasi experientele unor antreprenori de varf si vor avea parte de acces la tehnologii de ultima generatie. Astfel, echipele isi vor rafina conceptul si prototipul pentru a-l inscrie in traiectoria catre un produs de impact global.

Urmeaza alte trei hackathoane, care vor avea loc simultan in Cluj-Napoca, Sibiu si Timișoara, in week-end-ul 12-13 martie 2016. Mai mult, echipele din Timisoara, Cluj si Sibiu pot solicita inca de pea cum sprijinul Orange. deja exista o echipa din Timisoara care a solicitat resurse Orange conform http://www.innovationlabs.ro/tech/: uRADMonitor , respectiv:  ‘’Access to Orange Mobile Wi-Fi hotspots’’, ‘’Internet of Things (IoT) kit’’, “Orange API for interconnecting with SMS Gateway’’ si ‘’Real life testing environment’’.

Innovation Labs 2016 este un program organizat de catre Tech Lounge, Simplon, Fundatia Comunitara Sibiu si Banat IT cu sprijinul Orange, Carrefour, The Romanian-American Foundation si al partenerilor: Microsoft, Intel Software, Adobe, IXIA, Ericsson, Bloomberg, Electronic Arts, Cisco Romania, Flashnet, Cyberint, Aqua Carpatica, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii (ANIS), impreuna cu partenerii academici: Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti, Universitatea Babes-Bolyai, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu si Universitatea de Vest din Timisoara.

Asculta muzica online

Inginer, relatez de peste 5 ani de la toate evenimentele locale si lansarile internationale din domeniul telecomunicatiilor.

Lasa un comentariu

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*